Islamitisch feest blijft verboden op Goede Vrijdag

Het blijft in Keulen verboden om op Goede Vrijdag een islamitisch besnijdenisfeest te houden.

Dat heeft het ”Oberverwaltungs­gericht” (administratieve rechtbank in tweede instantie) in Münster woensdag bepaald.

Eerder verbood de administratieve rechtbank in Keulen het islamitische feest, omdat dit het karakter heeft van een evenement en niet past bij het karakter van Goede Vrijdag. Volgens de rechtbank in Münster is er geen „dwingende noodzaak” dat het islamitische feest op Goede Vrijdag wordt gehouden.

Op Goede Vrijdag zijn in de Duitse deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen publieke evenementen, markten en tentoonstellingen grondwettelijk verboden.

Lees ook in Digibron:

Rechter Keulen: Geen besnijdenis op Goede Vrijdag

Source Article from http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/islamitisch_feest_blijft_verboden_op_goede_vrijdag_1_900462?localLinksEnabled=false

This entry was posted in Kerk & Religie Nieuws. Bookmark the permalink.