Duitse jezidi vermoordt twee vrouwen om bekering tot christendom

Een uit Irak afkomstige jezidi heeft bekend dat hij begin dit jaar twee vrouwen in het Duitse Lüneburg heeft vermoord omdat zij zich tot het christendom hadden bekeerd.

De dubbele moord had plaats op 4 januari. De Irakees bracht toen zijn 32-jarige echtgenote en haar 33-jarige vriendin in zijn woning om het leven. De bekering van beide vrouwen tot het christendom is het motief voor de moord geweest, zo maakte het openbaar ministerie deze week bekend. De verdachte heeft de vriendin vermoedelijk speciaal bij hem thuis uitgenodigd om ook haar te kunnen doden. De echtgenote van de verdachte zou van plan zijn geweest om van haar man te scheiden omdat ze christen was geworden. Het echtpaar heeft drie kinderen.

Lees ook:

Lüneburg: Doppelmord wegen Bekehrung zum Christentum

Source Article from http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/duitse_jezidi_vermoordt_twee_vrouwen_om_bekering_tot_christendom_1_900477?localLinksEnabled=false

This entry was posted in Kerk & Religie Nieuws. Bookmark the permalink.